Kuka katkaisi veden?

Kotiutumisen alkutaival sujui hurmaavasti siihen saakka, kun hanoista ei tullutkaan vettä.


Espanjan asunto on lumoavampi kuin osasin odottaa. Se tuntui heti kodilta ja olen nauttinut pitkän tauon jälkeen omasta tilasta ja sisustamisesta. Koirillekin on mukavaa, kun he voivat viettää aikaa ulkona aidatulla takapihalle.

Juokseva vesi on tärkeä osa helppoa asumista, sen opin viikonlopun aikana. Kun hanat, suihku ja vessanpönttö sanovat sopimuksensa irti, on moni asia paljon hankalampaa. Ajattelin, että katkos on varmaan tilapäinen ja päätin odottaa seuraavaan päivään. Kävin viemässä sunnuntaina aamuneljältä vieraat lentokentälle. Kaunis kaupungin valomeri ja rauhalliset ajotiet tuntuivat kotiinpäin ajellessa epätodellisilta. Täälläkö minä nyt oikeasti asun?

Täällähän minä Los Pacosissa, jossa suuri osa Aurinkorannikon suomalaisista elelee. En ole vielä ehtinyt tutustua kunnolla ympäristöön, mutta ensivaikutelma tuntuu hyvältä. Olen saanut lämpimän vastaanoton, siitä olen kiitollinen täällä asuville vanhoille ja uusille ystäville. On ollut myös ihanaa saada Suomessa asuvilta ystäviltäni vinkkejä, että ketä kaikkia täällä rannikolla asustaa. Esimerkiksi sunnuntaina pelasin golfia naisen kanssa, jonka olen tavannut viimeksi noin 40 vuotta sitten.

Erityisen kiitollinen olen Satu Saloselle Zodiacosta, joka järjesti minulle unelmien kodin seuraaviksi kuukausiksi. Kaikki sujui mutkattomasti ja hymyssä suin. Minusta on tärkeää, että asuntoa vuokratessa asiakassuhde ei katkea siihen, kun avaimet on luovutettu. Voin edelleen kysyä apua, jos tulee ongelmia.

Kuten tapahtui sunnuntaina: laitoin Satulle viestiä vesimysteeristä. Hän neuvoi käymään naapurissa kysymässä, tuleeko siellä vettä. Ruotsalaisella naapurilla vesi virtasi täydellä teholla. Mies vinkkasi, että kadun varressa on vesipiste, joka kannattaa tsekata. Sieltähän se ongelma löytyi: joku oli kääntänyt minun hanani pois päältä. Pientä kiusantekoa osataan näköjään Espanjassakin.

Nyt on sitten lomat pidetty ja aloitan tänään työt. Mukavaa työviikkoa meille kaikille, likinä ja etänä duunaaville.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hanko on valmiina uuteen hittikesään

Seuraavaksi Sisiliaan?

STRÖMFORSIN RUUKISSA TAOTAAN UUSIA MENESTYSTARINOITA