REISSUMIES


Olen nyt ihan uudenlaisella kartalla, sillä Suomi tai tarkemmin sanottua Manse yllätti. Minusta tulikin me, kun reissumies ilmestyi mukaan kuvioihin. 

On ollut hämmentävän huikea kevät. Palasin maaliskuun lopussa Suomeen ajatellen, että seuraavat kuukaudet ovat Espanjassa vietettyjä rauhallisemmat. Että keskittyisin työntekoon, urheiluun ja viettämään aikaa ystävieni kanssa.

Ihastuin Tampereeseen, se on ehdottomasti Suomen mukavin kaupunki. Ihmiset ovat leppoisia ja kotini lähellä sijaitseva Sorsapuisto on aina täynnä elämää. Työmatkat sujuvat junalla Seinäjoelle kätevästi tunnissa ja tarvittaessa löytyy yöpaikka rakkaiden ystävien luota. Elämä oli mukavalla mallilla, näinhän se sujuisi leppoisasti kohti seuraavaa tourneeta Eurooppaan, ajattelin.



Mutta sitten tulikin yllättävä käänne, ihana sellainen. Tutustuin mieheen, joka on varustettu yhtä vahvalla matkageenillä kuin minä. Hän on reissannut todella paljon Suomessa, minä Euroopassa ja vähän muuallakin. Tuli tunne, että meillä voisi olla jotain muutakin yhteistä kuin krooninen matkakuume. Ihan hyvä lähtökohta ystävyydelle, vai mitä?

Ystävyys syveni nopeasti joksikin muuksi ja nyt vain naurattaa, sillä vannomatta paras. Olin kuvitellut, ettei minun matkavauhdissa pysy kukaan mies messissä. Tämä tapaus näyttää olevan sen verran kovakuntoinen kaveri, ettei ihan pienestä vauhdista hyydy. Ei sitä tosiaankaan tiedä, että miten paljon voi tapahtua parissa kuukaudessa.

Tiedän, että moni etsii tosissaan sitä oikeaa kumppaniksi elämänsä reissuille. Ja että on klisee, kun lakkaa etsimästä, sen voi oikeasti löytää. Sattumaa vai kohtaloa, mutta meidän reittimme osuivat onneksi samaan kapakkaan. En tiedä, miten pitkälle tämä yhteinen reissu kantaa, mutta se on varmaa: ilman rohkeutta heittäytyä jää aika paljosta paitsi.

Olen kiitollinen reissumiehelleni tästä mahdollisuudesta, jonka tuli eteeni. Ehkä tällä elämänkokemuksella olen riittävän viisas, että osaan ilman pelkoa katsoa maailmaa sellaisena kuin se on  ja toteuttaa rohkeasti haaveitani.



Minusta tuli muuten karavaanari.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Hanko on valmiina uuteen hittikesään

Seuraavaksi Sisiliaan?

STRÖMFORSIN RUUKISSA TAOTAAN UUSIA MENESTYSTARINOITA